مقالات آموزشی

تاثیر ورزش بر سلامتی

تاثیر ورزش بر سلامتی

ورزش باعث تقویت قلب  و بهبود گردش خون شما میشود. افزایش جریان خون باعث افزایش سطح اکسیژن در بدن شما می شود . این کمک می کند تا خطر بیماری های قلبی مانند کلسترول بالا، بیماری عروقی و حمله قلبی را کاهش دهد. ورزش منظم همچنین می تواند فشار خون و سطوح تری گلیسیرید را کاهش دهد.

ما همه بارها شنیده ایم که ورزش منظم برای بدن خوب است، و می تواند به کاهش وزن کمک کند. اما اگر شما مانند بسیاری از ایرانی ها  مشغول به کار هستید و یک کار خسته کننده دارید و هنوز عادت های ورزشی خود را تغییر نداده اید یک  خبر خوب برای شما داریم  که برای شروع خیلی دیر نشده است. شما با  چند حرکت ساده که حتی پشت میز نیز می توانید انجام دهید قادر خواهید بود بدن خود را از تنبلی و چاقی نجات دهید .به یاد داشته باشید در هر سنی که باشید ورزش منظم باعث میشود جونتر از سنی که در آن هستید نشان داده شوید در این مقاله شما را با برخی از مزایای ورزش آشنا می کنیم.

 

مزایای ورزش منظم بر سلامتی چیست؟

 

    • ورزش به شما در کنترل وزن کمک می کند. ورزش همراه با رژیم غذایی نقش مهمی در کنترل وزن و جلوگیری از چاقی دارد . برای حفظ وزن، کالری که با خوارکی ها و نوشیدنی ها جذب میکنید باید بسوزانید. برای از دست دادن وزن، شما باید کالری بیشتری بسوزانید تا از خوردن و نوشیدن لذت ببرید.

 

    • کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی . ورزش عضلات قلب و گردش خون شما را بهبود می بخشد. افزایش جریان خون باعث افزایش سطح اکسیژن در بدن شما می شود. این کمک می کند تا خطر بیماری های قلبی مانند کلسترول بالا ، بیماری عروقی وحمله قلبی را کاهش دهد . ورزش منظم همچنین می تواند فشار خون و سطوح تری گلیسیرید را کاهش دهد.

 

    • کمک به بدن برای کنترل قند خون و سطح انسولین. ورزش می تواند سطح قند خون  را کاهش دهد و به بهبود عملکرد انسولین کمک کند.  می تواند خطر ابتلا به سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 را کاهش دهد . و اگر در حال حاضر یکی از این بیماری ها را داشته باشید، ورزش می تواند به شما در مدیریت آن کمک کند.

 

    • کمک به ترک سیگار: ورزش ممکن است به شما کمک کند آسانتر سیگار را ترک کنید . همچنین می توانید وزن خود را هنگامی که سیگار را ترک می کنید نیز کم کنید.

 

    • سلامت روحی و روانی خود را بهبود بخشید. در طی ورزش، بدن شما مواد شیمیایی را آزاد می کند که می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و آرامتر شوید. این می تواند به شما در مقابله با استرس کمک کند و خطر افسردگی را کاهش دهد .

 

    • ورزش باعث بهبود عملکرد مغز در هر سنی میشود. ورزش بدن شما را تحریک می کند تا پروتئین ها و سایر مواد شیمیایی را که باعث بهبود ساختار و عملکرد مغز شما می شود، آزاد کند.

 

    • تقویت استخوان ها و عضلات شما. ورزش منظم می تواند به کودکان و نوجوانان کمک کند تا استخوان های قوی  بسازند. و این سبب می شود در دوران میانسالی  و پیری خیلی کندتر از بقیه به پوکی استخوان و کم شدن تراکم استخوان دچار شوید . انجام فعالیت های تقویت عضله می تواند به افزایش یا حفظ توده و قدرت عضلانی کمک کند.

 

    • کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطانها، از جمله سرطان کولون ، پستان ، رحم و ریه .

 

    • خواب شما را بهبود بخشد ورزش می تواند به شما کمک کند تا سریعتر به خواب بروید و بیشتر خوابید.

 

    • سلامت جنسی خود را بهبود بخشید. ورزش منظم ممکن است خطر اختلال نعوظ (ED) در مردان را کاهش دهد. ورزش برای کسانی که ED دارند، ممکن است به بهبود عملکرد جنسی  کمک کند. در زنان ورزش ممکن است باعث تحریک جنسی شود.

 

  • با ورزش شانس خود را برای زندگی بیشتر افزایش دهید. مطالعات نشان می دهد که فعالیت بدنی می تواند خطر ابتلا به بیماری هاییی که باعث کوتاه شدن عمر  مانند بیماری های قلبی و برخی از سرطان ها را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *