مکمل ریکاوری

//مکمل ریکاوری

مکمل ریکاوری

مکمل ریکاوری و توانبخشی ورزشی

اگر ورزشکار حرفه ای هستید پس از یک جلسه تمرین شدید بدن شما نیاز به ریکاوری خواهد داشت،شما  باید تلاش کنید تا بدنتان از تمرینات شدید ورزشی که گاها مانند شکنجه هست بهبود یابد و باید توجه زیادی به ریکاوری بدن خود داشته باشید. در تناسب اندام همه چیز در مورد تعادل است !و شما نمی توانید از عضلات خود در حد مرگ کار بکشید و آنها را تنها به نفع خود برای خود به کار گیرید بدون آنکه توجهی به انها داشته باشید.

در ورزشکاران حرفه ای که ورزش را به صورت یک رقابت دنبال میکنند سرعت و کیفیت مکمل توانبخشی  با کارایی بالا بسیار مهم است  و بازیابی بهینه می تواند در طول تمرین و رقابت در سطح بالا تکرار شود. بنابراين، بررسي مداخلات مختلف بهبودي و تاثير آن بر خستگي، عضلات، بهبودي و عملكرد مهم است.

انواع محصولات تناسب اندام برای کمک به شما وجود دارد، بنابراین می توانید دقت کنید که کدامیک از آنها برای شما مناسب ترین می باشد . ورزش با عملکرد بالا و موفقیت آمیز باعث شده است ورزشکاران و مربیان به طور مداوم به دنبال هر مزیتی باشند که می تواند عملکرد آنها را بهبود بخشد.

برای کمک و تسلط بر اهداف تناسب اندام و حفظ یک قاب ورزشی متعالی، شما باید به بازیابی عضلات خود توجه کامل داشته باشید.

مکمل ریکاوری چیست ؟

مکمل های ریکاوری مکمل هایی می باشند که شامل مقدار مناسبی از کالری پروتئین های زود هضم و مقدار مناسبی کربوهیدرات هستند و به طور خاص برای مصرف بلافاصله بعد از پایان تمرین عرضه شده اند. مکمل ریکاوری (مکمل بازیابی) برای انجام فرایند بازسازی و رشد عضلات در زمان استراحت استفاده می شود تا این هدف را سریع تر و با کیفیت تر انجام دهد.

علائمی که به شما نشان میدهد نیاز به استفاده از مکمل ریکاوری دارید:

تمرین بیش از اندازه و استراحت ناکافی و بدون استراتژی های مناسب بازیابی نمی تواند منجر به موفقیت طولانی مدت شود. اگر تا به حال یک بیماری ماندگار داشته اید، آسیب هایی که نمی توانند بهبود یابند و یا حتی بعد از تمرین سخت نمیتوانید به خواب بروید، احتمالا شما ممکن است نتایج حاصل از تمرین TOO MUCH را تجربه کرده اید؛ داشتن استراتژی های بهبودی مناسب می تواند به شما در جلوگیری از این مسائل کمک کند و برای رسیدن به نتایج، شما را در جاده درست نگه  دارد.

ریکاوری فقط به معنای استفاده از مکمل نیست:

درست مثل یک برنامه تمرینی برای فرد خاص ، یک برنامه بازیابی باید برای پاسخگویی به نیازهای تمرین شما طراحی شود. مهم است که توجه داشته باشید که بازیابی فقط به معنای صرف استراحت نیست.پس از یک روز تمرین با شدت زیاد، با تمرینات کم در روز دیگر میتواند بدن را از تمرین سخت بهبود بخشید.

هر ورزشی به نوع خاصی از برنامه ریکاوری نیاز دارد مثلا دوچرخه سواران و وزنه برداران هر دو نیاز به ریکاوری دارند اما هر کدام به استراتژی ها و تکنیک های مختلف بر اساس تمرینات انجام شده نیاز دارند.

استفاده از سونا یا حمام باعث افزایش گردش خون بدن می شود که باعث دفع مواد زائد متابولیک مانند یون های هیدروژن و حمل اکسیژن و سایر مواد مغذی مورد نیاز برای کمک به ترمیم بافت های مورد استفاده در طول تمرین می شود

یکی دیگر از گزینه های کمتر استفاده شده اما بسیار موثر درمان سرد است.یکی از مزایای استفاده از درمان سرد این است که می تواند درجه حرارت هسته بدن را خنک نگه داشت .در هنگام ورزش در آب و هوای گرم و یا شرکت در مسابقات متعدد که در یک روز انجام میشود ضروری است.

زمان مناسب مصرف مواد مغذی نسبت به ورزش می تواند جایگزین گلیکوژن و سنتز پروتئین را بهبود بخشد. وقتی تمرین می کنید، به خصوص تمرین  شدید یا تمرین مقاومتی سنگین، عضلات شما انرژی زیادی را صرف کرده و ممکن است  آسیب فیزیکی را به فیبرهای پروتئینی عضله برساند از این رو استفاده از مواد مغزی در زمان مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد.

خواب یکی دیگر از برنامه های بازیابی عضلات می باشد.مهم است که شما توانایی یک خواب کامل در شب را داشته باشید تا سیستم عصبی عضلانی  بتوانند نقش خود را در روند بازیابی بدن بازی کند.

توسط |2019-07-10T14:30:07+04:3010 th جولای 2019|دسته بندی ها: مقالات آموزشی|برچسب ها: |بدون دیدگاه

درباره نویسنده:

درج دیدگاه